Gdzie wybieracie się na studia?

13 odpowiedzi - 1265 oglądnięcia Feed-icon
Witam,

Myślicie już o studiach? Może ktoś z was już studiuje? Chwalcie się:)
Ja bardzo pragnęłam studiować germanistykę, ale uczelnia miała za mało chętnych - dlatego musiałam wybrać coś w zamian. A więc padło na zarządzanie. Trochę ciężko z matematyką, motywacja spada... Od przyszłego roku bardzo chciałabym przenieść się z dziennych na zaoczne i zacząć niemiecki na innej uczelni.
Ja już nie mam problemu z kierunkiem studiów. Wybrałam już dawno , i teraz jestem studentką prawa. Chodź bywa czasami ciężko, to muszę powiedzieć, że jest to super kierunek. Uczymy się dużo zagadnień z życia, które na pewno się kiedyś przydadzą . Jeśli się ludziska wahacie i nie wiecie na co iść, to jeżeli was choć trochę interesuje życie to wybierajcie się na prawo. Na prawdę warto
Hmm a ja słyszałam, że na prawie jest ciężko. Dużo wkuwania tych wszystkich ustaw, sformułowań których często przeciętny człowiek nie rozumie. A jak to jest w praktyce? Np. jakie masz przedmioty?
Pierwszy rok to była praktycznie sama historia, np historia ustroju państw, wstęp do prawoznawstwa. Dopiero na drugim roku zaczęło się rozkręcać, bo mieliśmy prawko karne, cywilne, administracyjne. Wtedy pierwszy raz miałam kontakt z kodeksem. Wiadomo , prawa nie można się uczyć na pamięć, tylko na logikę, bo od prawnika po studiach nikt nie będzie wymagał recytowania całych artykułów z kodeksów na pamięć, ale rozumienia problemu i potrafienia go rozwiązać. Moją ulubioną dziedzina jest oczywiście prawo karne i postępowanie karne. Z tych dwóch przedmiotów miałam 5tki i byłam zwalniana z egzaminów :) A u Ciebie jak Olu studia wyglądają ?
Na zarządzaniu mam trochę "ludzkich" i trochę innych przedmiotów, których nie umiem wrzucić do jednego worka :D